Přístroji pro funkční spínání musí být vybavena každá část obvodu, pro niž se může vyžadovat možnost ovládání nezávisle na ostatních částech instalace. Obecně musí být vhodnými přístroji pro funkční spínání vybavena všechna zařízení spotřebovávající elektrickou energii vyžadující ovládání.
Jediný přístroj pro funkční spínání může ovládat několik zařízení.
Přístroje pro funkční spínání nemusí bezpodmínečně vypínat všechny pracovní vodiče obvodu.
Jednopólový spínací přístroj nesmí být zařazen v nulovém vodiči.
Pro funkční spínání mohou být použity vidlice a zásuvková spojení do jmenovitého proudu 16 A včetně.
Přístroje pro funkční spínání, které zajišťují změnu napájení z různých zdrojů, musí spínat všechny pracovní vodiče, a pokud pro to není elektrická instalace zvlášť navržena, nesmí umožňovat paralelní spojení zdrojů.
V těchto případech se opatření pro odpojování vodičů PEN nebo ochranných vodičů neprovádějí.
Přístroje pro funkční spínání
Přístroje pro funkční spínání musí být vhodné pro nejobtížnější podmínky, při kterých je možné, že budou pracovat.
Přístroje pro funkční spínání mohou ovládat proud, aniž by bylo nutné rozpojit příslušné kontakty.
Příkladem přístrojů schopných přerušit proud obvodu, aniž by došlo k rozpojení příslušných kontaktů, jsou polovodičové spínací přístroje.
Funkční spínání může být prováděno např. pomocí: spínačů, polovodičových přístrojů, jističů, stykačů, relé, vidlic a zásuvek do 16 A.
Odpojovače, pojistky a spojky se nesmějí pro funkční spínání používat.
Řídicí obvody (pomocné obvody)
Řídicí obvody musí být navrženy, uspořádány a chráněny tak, aby se zabránilo nebezpečím v důsledku poruchy mezi řídicím obvodem a ostatními vodivými částmi, což by mohlo způsobit chybnou funkci řídicích přístrojů (např. nechtěné spuštění).
Ovládání motorů
Řídicí obvody pro motory musí být navrženy tak, aby se zabránilo samočinnému spuštění kteréhokoliv motoru po jeho zastavení v důsledku poklesu nebo ztráty napětí, jestliže toto spuštění může způsobovat nebezpečí.
Jestliže je motor vybaven brzděním protiproudem, musí se provést opatření, aby se zabránilo otáčení motoru v protisměru, pokud toto otáčení může být nebezpečné.
Tam, kde nebezpečí závisí na směru otáčení motoru, se musí provést opatření, aby se zabránilo záměně směru otáčení, např. v důsledku změny směru fází.