ElektroPrůmysl.cz, květen 2023

ElektroPrůmysl.cz ENERGETIKA, TRANSFORMÁTORY, POHONY A MĚNIČE FREKVENCE 86 | květen 2023 torovým spouštěčem. Vizuální indikace usnadňuje identifikaci poruchy, která vedla k vypnutí spouštěče. Podobně jako stykače, i manuální motorové spouštěče splňují všechny hlavní normy a směrnice pro kolejová vozidla, včetně požadavků na nehořlavost použitých konstrukčních materiálů. Kompaktní sestavy motorových spouštěčů Jednotlivé spínací a jisticí přístroje ABB pro drážní aplikace byly navrženy tak, aby umožňovaly snadné a rychlé sestavení kompaktních sestav motorových spouštěčů. Jednoduše sestavitelné jsou kombinace pro přímé spouštění motorů, reverzaci i spouštění hvězda-trojúhelník. Úspora času při montáži se nejzřetelněji projeví při použití nového typu Push-in pružinových svorek. Push-in pružinové svorky Stykače řady AF a motorové spouštěče MS132 nabízí Push-in pružinové provedení svorek. Připojení je tak možné pouhým zasunutím tuhých vodičů nebo vodičů s dutinkami do svorky. Jde tak o nejrychlejší možnou instalaci s úsporou času až 50 % ve srovnání s klasickými pružinovými svorkami. Na spojení typu Push-in je spolehnutí i v náročném provozním prostředí. Technologie „push-in“ pružinových svorek prošla zkouškami rázů a vibrací podle požadavků norem IEC 60068-2-27 a IEC 60068-2-6. Použité svorky jsou samosvorné, což znamená, že po transportu systému nebo pak po celou dobu životnosti spouštěče nebo stykače není nutné svorky dotahovat. Stálost spojení je zaručena po celou dobu životnosti přístroje. Pro další urychlení montáže jsou k dispozici propojovací sady mezi stykačem a motorovým spouštěčem pro přímé spouštění, reverzaci i rozběh hvězda-trojúhelník . ABB nabízí kompletní řešení spínacích a jisticích přístrojů pro výrobce drážní techniky. Kompletní informace o systémech řízení a ochrany motorů pro železnice a metro najdete na našich webových stránkách. ABB s.r.o. Elektrotechnika Kontaktní centrum: 800 312 222 E-mail: kontakt@cz.abb.com www.abb.cz/nizke-napeti Brzdění protiproudem u motoru Pokud se používá u motoru brzdění protiproudem, musí být učiněna opatření zabraňující rozběhu motoru v opačném směru na konci brzdění tam, kde může tato reverzace způsobit nebezpečný stav, nebo poškození stroje nebo rozpracovaného výrobku. Pro tento účel není dovolen přístroj, který pracuje výlučně v závislosti na čase. Řídicí obvody musí být uspořádány tak, aby otáčení hřídele motoru, například s použitím ruční síly nebo jakékoliv jiné síly způsobující otáčení hřídele poté, co byl zastaven, nemělo za následek nebezpečný stav.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=