ElektroPrůmysl.cz, září 2022

ElektroPrůmysl.cz MĚŘICÍ, ZKUŠEBNÍ A MONITOROVACÍ TECHNIKA září 2022 | 115 fáze. To způsobí, že se motor přehřeje a po zastavení se již nespustí. Může dojít i k poškození motoru a připojené zátěže. Změřte proudovou nevyváženost, která by u třífázových motorů neměla překročit 10 %. Velká nevyváženost při nízkém napětí může ukazovat na zkratovaná vinutí motoru nebo fáze zkratované k zemi. Velká nevyváženost může také způsobit vypnutí měniče, vysoké teploty motoru a poškození vinutí. 4. Vstup motoru Napětí dodávané na vstupních svorkách motoru je klíčové a výběr kabelu mezi měničem a motorem je kritický. Nesprávný výběr kabeláže může mít za následek poškození měniče i motoru v důsledku nadměrných odražených napěťových špiček (obr. 5). Tyto testy jsou většinou totožné s testy pro výstupměniče popsanými výše.) Testy Zkontrolujte, zda proud na svorkách odpovídá jmenovité hodnotě motoru. Nadproudové podmínky mohou způsobit přehřátí motoru a snížení životnosti izolace statoru, což může vést k předčasnému selhání motoru. Kontrola modulace napětí pomáhá identifikovat špičky vysokého napětí vůči zemi, které by mohly poškodit izolaci motoru. se spínáním (IGBT). Nestabilní frekvence a napětí indikují potenciální problémy s obvody řízení rychlosti. Zkontrolujte výstup měniče se zaměřením na poměr napětí k frekvenci (V/F) a modulaci napětí. Při měření vysokého poměru U/F se motor může přehřát. Při nízkých poměrech U/F nemusí být připojený motor schopen poskytnout požadovaný krouticí moment při zatížení, aby dostatečně proběhl zamýšlený proces. Zkontrolujte strmost spínacích impulsů indikovaných údaji měniče. Doba náběhu nebo strmost impulsů je indikována naměřenou hodnotou dV/dt (rychlost změny napětí v čase) a měla by být porovnána se specifikovanou izolací motoru (obr. 5). Otestujte spínací frekvenci měřením mezi fází na DC. Zjistěte, zda existuje potenciální problém s elektronickým přepínáním nebo uzemněním. Tuto situaci může indikovat kolísání signálu nahoru a dolů. Změřte nesymetrii napětí, nejlépe při plné zátěži. Nevyváženost by neměla být větší než 2 %. Nesymetrie napětí způsobuje nevyváženost proudu, která může mít za následek nadměrné zahřívání vinutí motoru. Příčiny nevyváženosti mohou zahrnovat vadné obvody pohonu. Pokud některá fáze vykazuje poruchu, jde o běh bez jedné Obr. 7

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=