ElektroPrůmysl.cz, listopad 2022

ElektroPrůmysl.cz ELEKTRICKÉ A ZÁLOŽNÍ ZDROJE ENERGIE 20 | listopad 2022 EVC vstoupilo do druhé dekády spolupráce se Stäubli Firma EVC, zabývající se vývojema výrobou bateriových systémů, se na Stäubli spoléhá už od roku 2010. Naposledy za použití našich produktů vyvinuli lithiovou baterii namíru pro inovativní elektrobusy Modulo. O rozhovor jsme požádali obchodního manažera E-mobilních řešení pana Jana Vejbora. S EVC spolupracujeme pěknou řádku let, pokud mám správné informace, tak první projekt byl s Power line 3 / 10BVpředělávka Roomstera na elektro auto v roce 2011. Čeho si ceníte na 10leté spolupráci? Jak zmiňuji v popisu firmy, EVC Group vzniklo s úmyslem elektrifikovat vlastními silami (HW & SW) spalovací vozidla. Teprve následně přišly další projekty elektrifikace široké palety průmyslových aplikací – manipulační techniky, stavebních strojů, ale též lokomotiv, armádních roleb nebo sportovních automobilových speciálů. Jestli jsme si však od počátku podnikání v elektrifikaci spalovacích vozidel něco odnesli, byla to zkušenost, že laciné díly jsou dvakrát placené, a že tak musíme spoléhat právě na výrobce kvalitních komponent, jako je Stäubli. Vedle vaší kvality si ceníme i toho, že jak se vyvíjejí potřeby naše a našich zákazníků, vyvíjí se i portfolio vašich produktů. Máme tak vždy možnost výběru a reakce na požadavky trhu. Od založení firmy byla hlavním polem působnosti elektrifikace vozidel? Můžete firmu blíže představit včetně založení a dalších aktivit? Úvodní myšlenkou majitele EVC Group, pana Tomáše Čudrnáka, bylo dokázat vlastními silami přestavět spalovací vozidla na elektromobily tak, jako se už nějakou chvíli dělo na západ od našich hranic. To bylo mezi lety 2007-2012, kdy se i naše firmy poprvé projektově potkaly. Měli jsme tehdy na kontě řádku přestaveb vozů značky Škoda Auto: Fabií (řada „F“), Roomsterů (řada „R“), dokonce i vý-

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=