ElektroPrůmysl.cz, červen 2022

ElektroPrůmysl.cz ENERGETIKA, TRANSFORMÁTORY, POHONY A MĚNIČE FREKVENCE 12 | červen 2022 zahájil ve městě Norrköping pilotní projekt, jehož důležitou součástí je nahrazení tradičních rozvaděčů, které používají zmiňovaný fluorid sírový. Z těchto důvodů E.ON požádal o pomoc technologickou společnost Schneider Electric, lídra v oblasti digitální transformace, průmyslové automatizace a řízení energií. Ten v rámci vývoje své unikátní digitální a bezemisní technologie VN dosáhl udržitelnější, bezpečnější, spolehlivější a ekoloAplikační nasazení SM AirSeT pomohlo společnosti E.ON zlepšit zabezpečení, spolehlivost a účinnost sítě gičtější elektrické distribuční sítě. Řešení od Schneider Electric, které jako izolant využívá vakuum a čistý vzduch, ušetří v jedné průměrné VN distribuční rozvodně 2,4 kg fluoridu sírového. To odpovídá 56,4 tunám CO2. Tolik CO2 vyprodukuje například 31 milionů automobilů se spalovacími motory. Vznikla tak vysoce efektivní alternativa vůči běžně používanému SF6, která má významný ekologický potenciál. „Díky této unikátní inovační technologii jsme získali prestižní cenu za zelenou a digitální technologii v rámci mezinárodní soutěže společnosti enerTIC, která si klade za cíl energetickou účinnost, udržitelnost, digitalizaci a rozvoj,“ uvádí Vladimír Tichý. Nový, k přírodě šetrnější izolant, který je v nabídce Schneider Electric, může být zásadním technologickým průlomem a přispět k postupné náhradě rozvaděčů využívajících SF6. Schneider Electric tak naplňuje svůj cíl vybudovat kompletní portfolio nabídek bez obsahu SF6. Schneider Electric Zákaznické centrum Tel.: +420 225 382 919 E-mail: podpora@se.com www.se.com/cz Zobrazit více informací o ekologickém a digitálním rozvaděči SM AirSeT Stáhnout brožuru Inovativní technologie pro větší udržitelnost a účinnost Stáhnout Whitelist Jak se kombinují alternativy SF6 a digitálních technologií k posílení dekarbonizace a efektivity elektrické energie Brzdění protiproudem u motoru Pokud se používá u motoru brzdění protiproudem, musí být učiněna opatření zabraňující rozběhu motoru v opačném směru na konci brzdění tam, kde může tato reverzace způsobit nebezpečný stav, nebo poškození stroje nebo rozpracovaného výrobku. Pro tento účel není dovolen přístroj, který pracuje výlučně v závislosti na čase. Řídicí obvody musí být uspořádány tak, aby otáčení hřídele motoru, například s použitím ruční síly nebo jakékoliv jiné síly způsobující otáčení hřídele poté, co byl zastaven, nemělo za následek nebezpečný stav.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=