ElektroPrůmysl.cz, říjen 2020

ElektroPrůmysl.cz ENERGETIKA, TRANSFORMÁTORY, POHONY A MĚNIČE FREKVENCE 138 | říjen 2020 Tradiční partneři ABB a CZ LOKO uvádějí na železnice moderní vozidla Vynikají bezpečností a spolehlivostí Synergii mezi technologickou firmou ABB a výrobcem diesel-elektrických lokomotiv CZ LOKO vděčíme za to, že na českých železnicích potkáváme čím dál častěji moderní vozidla. Trakční systémy, které dodává první zmíněná firma, jsou už dnes neodmyslitelně spjaty s bezpečným, rychlým a spolehlivým drážním provozem. Ten v současnosti musí splňovat standardy řady technických norem. V České republice pravděpodobně nena- jdete výrobce kolejových vozidel, které nevyužívají trakční aplikace či systémy z dílny ABB. CZ LOKO se v tomto segmentu řadí mezi přední hráče na trhu, přičemž se zaměřuje na konstrukci běžných lokomotiv i speciálních drážních vozidel. Aktivity se soustředí jak na výrobu nových vozidel, tak na komplexní modernizaci. V tom spočívá unikátní know-how CZ LOKO, jejíž moder- nizovaná vozidla platí minimálně za stejně kvalitní jako ta nová. 21. století klade na všechny způsoby dopravy zvýšené bezpečnostní poža- davky, jejichž cílem je zamezit nehodám, a zmírnit tak dopady na zdraví a životy lidí, a také eliminovat škody vzniklé na ma- jetku. Projevem toho jsou homologační procesy, v jejichž průběhu by mělo dojít k ověření vlastností určitého výrobku s cí- lem získat úřední souhlas použít jej v praxi. Ty se samozřejmě stát od státu liší. Situaci navíc komplikuje ještě jeden trend – loko- motivy čerpající výhod kombinací různých druhů energií, včetně elektřiny, baterií či spalovacích motorů. Speciální vybavení zaručuje, že vlak bude fungovat bezpečně a spolehlivě. Ko- lejová vozidla mají navíc to specifikum, že u nich nelze použít standardní instalační přístroje, běžně aplikované v ostatních segmentech trhu. Musejí především splňo- vat požadavky dvou klíčových technických norem - ČSN EN 45545-2, která se týká re- akcí materiálů na oheň, a normy ČSN EN 60068-2-27 ed. 2, zabývající se problema- tikou vibrací a rázů. U kolejových vozidel se problematice vibrací a rázů musí přikládat zvýšená důle- žitost. V případě nočních expresů s lůžko- vými vagóny, nebo pokud spočívá těžiště trasy v průjezdech tunely, či provozu na vysokorychlostních tratích, musí být vozidla bezpodmínečně vybavena zařízeními odol- nými vůči vibracím. Využívání moderních technologií na dráze ale zaručuje též bez- pečnost cestujících, v případech rizikových Čtyřnápravový interoperabilní dieselelektrický EffiShunter 1000, vyvinutý a vyrobený v CZ LOKO, Foto: CZ LOKO, a.s.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=