ElektroPrůmysl.cz, březen 2020

ElektroPrůmysl.cz ELEKTROMOBILITA 202 | březen 2020 Ochranné vodiče Signály kontrolní technologie nesmí být přenášeny do pevné elektroinstalace po ochranném vodiči (PE). Tohoto požadavku může být dosaženo použitím galvanického oddělení řídící elektroniky. Signalizační a obdobná další zařízení ne- smí narušit správnou funkci přístrojů zajiš- ťujících ochranné opatření automatickým odpojením od zdroje (například RCD). Zásuvky a konektory vozidel Každé připojovací místo musí být vyba- veno minimálně jednou zásuvkou nebo konektorem vyhovujícím příslušné normě, například ČSN EN 60309-1, nebo ČSN EN 62196-1, pokud není požadována zaměni- telnost, pokud zaměnitelnost požadována je, musí použité odpovídat ČSN EN 309-2, nebo IEC 62196-2. Užité zásuvky se jmeno- vitým proudem nepřesahujícím 16 A mo- hou odpovídat národním normám. Kromě případů, kdy se používá elektric- ké oddělení, musí mít každá zásuvka zem- nící kontakt spojený s ochranným vodičem (PE). Každá zásuvka, nebo konektor pro při- pojení vozidla, musí být umístěna tak, aby bylo možné zaparkované EV připojit k nabíjení. Zásuvky, které nejsou upevněny (pohyb- livé), se nesmějí používat. Jedna zásuvka, nebo konektor pro při- pojení vozidla smí být použita k nabíjení pouze jednoho vozidla. Požadavky na nabíjecí stanice v zemích s praxí využití elektromobility • Nabíjecí stanice EV musí být umístěna ve vzdálenosti nejméně 10 m od jakékoli Ex-zóny. Může být požadována i větší vzdálenost. • U dobíjecích stanic EV pro mód 2 je nutno zajistit ochranu kontaktů v zásuvce před mechanickým namáháním způsobeným připojovacím kabelem. • Nabíjecí stanice EV pro veřejné použití musí být navržena tak, aby usnadnila snadný přístup do místa k nabíjení bez ohledu na to, kde je umístěn nabíjecí vstup na elektrickém vozidle. • Doporučuje se navrhnout nabíjecí stanici jako ostrov. Takto může být každé vozidlo napájeno v minimální vzdálenosti mezi nabíjecí stanicí a připojovacím bodem vozidla a sníží se tak i riziko poškození nabíjecím kabelem. • Interval periodické revize – Veřejně přístupné stanice nabíjení EV musí být vizuálně kontrolovány alespoň jednou týdně, aby se ověřilo, že: - zařízení není viditelně poškozeno tak, že by mohla být narušena bezpečnost; a - nabíjecí stanice EV nevykazuje žádné funkční závady / chyby. • Veřejně přístupné nabíjecí stanice EV musí být revidovány v souladu s požadavky bodu 62.1 ČSN 33 2000-6 ed. 2 alespoň jednou za rok. Obr. 7 Dohašování vzníceného elektromobilu pomocí zanoření do vody

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=