ElektroPrůmysl.cz, březen 2020

ElektroPrůmysl.cz ELEKTROMOBILITA březen 2020 | 193 doporučeno instalovat jistič zbytkového proudu (RCCB - residual current circuit bre- aker) typu B. Zatímco většina výrobců ten- to požadavek řeší dodatečným připojením RCCB k nabíječce, Ex9EV od společnosti NOARKmá svůj vlastní jistič typu B zabudo- vaný přímo do nabíječky, čímž se maxima- lizuje bezpečnost a spolehlivost provozu. Jako doplněk k nabíječkámNOARK nabí- zí novou řadu šesti nabíjecích kabelů. Jsou navrženy k nabíjení elektromobilů z jedno- fázových (230 V) a třífázových (400 V) zásu- vek. Všechny kabely jsou vybaveny jističem zbytkového proudu typu B a umožňují mo- nitorovat teplotu spínacích prvků a konek- torů, a také monitorovat přepětí a podpětí. Všechny tyto kabely mohou přenést na- bíjecí proud nastavený v rozsahu mezi 8 A a 32 A. Podle typu elektromobilu jsou vy- baveny konektory typu 1 nebo typu 2, a jsou tedy vhodné pro všechny elektromo- bily na světovém trhu. Mezi nové produkty, které spolu s nabí- jecími stanicemi a nabíjecmi kabely patří k infrastruktuře elektromobility, jsou sa- mostatné jističe zbytkového proudu typu B s označením Ex9LB63. Tyto jističe jsou vhodné pro různé aplikace v domácnos- tech i v průmyslu, kde se používají měniče frekvence, fotovoltaické elektrárny, nabí- ječky elektromobilů nebo jiná podobná zařízení. Jistič typu B zajišťuje citlivost na zbytkový proud různých průběhů – stří- davý, stejnosměrný pulzující nebo hladký a vysokofrekvenční až do 1 kHz. Důležitou výhodou přístroje Ex9LB63 je to, že je elektronický, nikoliv elektromag- netický. To jednak umožňuje přesněji měřit zbytkový proud, což vede k omezení počtu výpadků, jednak jistič neovlivňuje chrá- něná zařízení magnetickým polem. Proto není pro tato zařízení stanovena periodická revize, nicméně jsou vyžadovány pravidel- né kontroly v souladu s místními zákony a předpisy. Výrobce doporučuje přezkoušet zařízení každých 6 měsíců při běžném po- užívání, popřípadě jednou za měsíc v pří- padě používání v náročných podmínkách. NOARK Electric Europe s.r.o. Sezemická 2757/2, 193 00 Praha Tel.: +420 226 203 121 E-mail: InfoCZ@noark-electric.com www.noark-electric.cz Tab. 1 Doba nabíjení pro nejpopulárnější značky elektromobilů Model Baterie (kWh) Nabíjecí proud – 1 fáze Nabíjecí proud – 3 fáze 10 A 16 A 20 A 25 A 32 A 10 A 16 A 20 A 25 A 32 A Doba nabíjení (hh:mm) BMW i3 33,2 14:26 9:01 7:13 5:46 4:30 4:48 3:00 2:24 1:55 1:30 Mitsubishi Outlander PHEV 12 5:13 3:15 2:36 2:05 1:37 1:44 1:05 0:52 0:41 0:32 Nissan Leaf 40 17:23 10:52 8:41 6:57 5:26 5:47 3:37 2:53 2:19 1:48 Tesla Model S 75 8:36 20:22 16:18 13:02 10:11 10:52 6:47 5:26 4:20 3:23 VW e-GOLF 35,8 15:33 9:43 7:46 6:13 4:51 5:11 3:14 2:35 2:04 1:37 Obr. 3 Proudový chránič typu B Ex9LB63

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=