ElektroPrůmysl.cz, prosinec 2019

Elektro Průmysl .cz SOFTWARE 78 | prosinec 2019 a této opakovatelnosti se využilo při přípra- vě konfiguračních sad a tím došlo k celkové optimalizaci datového toku pomocí nástro- jů EPLAN. Klíčem k úspěšnému nasazení a propo- jení systému EPLAN Electric P8 a Prepla- nning byl společný projekt implementace systému, na němž úzce spolupracovali konzultanti firmy EPLAN a klíčoví uživate- lé společnosti Farmet. Konzultace probí- haly na úrovni jednotlivých oborů, tak aby byly maximálně využity funkce systému, podle potřeb uživatelů. Současně byly společně diskutovány firemní procesy (změnové řízení, uvolňování dokumenta- ce atd.), aby mohly být pomocí systému automatizovány, čímž by vzniklo unikátní řešení „šité na míru“ společnosti Farmet. Vzniklý standard je klíčovými uživateli na- dále rozvíjen dle toho, jak se mění jejich potřeby. „ Na spolupráci se společností Farmet si obzvlášť vážím jejich povědomí o tom, že optimalizace procesů v konstrukci může vý- znamně pomoci naplnění nejen ekonomic- kých cílů. V této otázce se přirozeně obrátili na nás a velmi mě těší, že výsledky naší opti- malizace jim přinesly očekávané zefektivně- ní ,“ oceňuje projekt Ing. Petr Pospíšil, ředi- tel společnosti EPLAN. „ Díky systémům EPLAN Preplanning jsme technologické a elektrické schéma propojili do jednoho celku. Obojí se spojilo. Projektanti pracují v systémech EPLAN každý den, neboť technologické schéma je základem pro námi dodávané technologie – od začátku pláno- vání až po uvedení do provozu, “ uzavírá Ing. Pavel Wild za spokojené uživatele EPLAN nástrojů ve firmě Farmet, a. s. EPLAN Software & Service www.eplan.cz Konektory a kabely pro dobíjení elektromobilů Volba konektorů závisí na typu nabíječky (zásuvky) a na vstupním otvoru vozidla. Na stra- ně nabíječky se u velmi rychlých nabíječek používá standard CHAdeMO, CCS (Combined Charging Standard (standard pro kombinované nabíjení)) nebo konektory typu 2. U rych- lých a pomalých jednotek se obvykle používá typ 2, typ 1, Commando nebo zásuvky pro tříkolíkové zástrčky. Na straně vozidla mají evropské modely elektrických vozidel (Audi, BMW, Renault, Mercedes, VW a Volvo) často vstupy typu 2 a odpovídající velmi rychlý standard CCS, zatímco asijští výrobci (Nissan a Mitsubishi) preferují kombinaci přívodu typu 1 a standardu CHAdeMO. Neplatí to však vždy, výjimkou jsou Hyundai Ioniq Electric a plug-in Toyota Prius. Většina elektrických vozidel se napájí dvěma kabely pro pomalé a rychlé nabíjení střídavýmproudem, a to jedním s tříkolíkovou zástrčkou a druhým s konektorem typu 2 na straně nabíječky, přičemž oba jsou opatřeny kompatibil- ním konektorem pro přívodní otvor vozidla. Tyto kabely umožňují připojení elektrického vozidla na většině míst pro nabíjení bez integrovaného kabelu, zatímco použití jednotek s integrovaným kabelem vyžaduje použití kabelu se správným typem konektoru pro vozidlo. Příklady zahrnují Nissan Leaf, který je obvykle dodáván s kabelem s tříkolíkovou zástrčkou a konektorem typu 1 a s kabelem s konektorem typu 2 a typu 1. Renault Zoe má odlišné nastavení nabíjení a je dodáván s kabelem s tříkolíkovou zástrčkou a konektorem typu 2 a/nebo s 2 konektory typu 2. Pro velmi rychlé nabíjení se u obou modelů používá integrovaný konektor, který je připevněn k nabíjecím jednotkám. Konektory pro střídavý proud jsou: Tříkolíkový, Spojené království (BS 1363) / Průmyslový Commando (IEC 60309) / Americký typ 1 (SAE J1772) / Evropský typ 2 (Mennekes, IEC 62196) Konektory pro stejnosměrný proud jsou: Japonský JEVS (CHAdeMO) / Evropský systém kombinovaného nabíjení (CCS nebo„Combo“) / Patentovaný konektor Supercharger společnosti Tesla

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=