ElektroPrůmysl.cz, duben 2019

Elektro Průmysl .cz ELEKTROMOBILITA duben 2019 | 29 místech. Vzhledem k delším dobám nabíje- ní oproti rychlým jednotkám jsou veřejná místa pro pomalé nabíjení méně běžná a často se jedná o starší zařízení. Ačkoliv pomalé nabíjení lze provést přes tříkolíkovou zásuvku s použitím standard- ní tříkolíkové zásuvky, vzhledem k vyšším požadavkům elektrických vozidel na proud a delší době strávené nabíjením se těm, kteří potřebují pravidelně nabíjet doma nebo na pracovišti, důrazně doporučuje, aby si pořídili jednoúčelovou nabíjecí jed- notku pro elektrická vozidla nainstalova- nou oprávněným elektroinstalatérem. Všechna plug-in elektrická vozidla lze nabíjet za pomoci alespoň jednoho z výše uvedených pomalých konektorů s použi- tím příslušného kabelu. Většina domácích jednotek má stejný kabel typu 2, jaký se nachází na veřejných nabíječkách, případ- ně mají tehdy, když je to pro konkrétní elektrické vozidlo vhodné, integrovaný ko- nektor typu 1. Konektory a kabely Volba konektorů závisí na typu nabíječky (zásuvky) a na vstupním otvoru vozidla. Na straně nabíječky se u velmi rychlých nabíječek používá standard CHAdeMO, CCS (Combined Charging Standard (stan- dard pro kombinované nabíjení)) nebo konektory typu 2. U rychlých a pomalých jednotek se obvykle používá typ 2, typ 1, Commando nebo zásuvky pro tříkolíkové zástrčky. Na straně vozidla mají evropské modely elektrických vozidel (Audi, BMW, Renault, Mercedes, VW a Volvo) často vstupy typu 2 a odpovídající velmi rychlý standard CCS, zatímco asijští výrobci (Nissan a Mitsubis- hi) preferují kombinaci přívodu typu 1 a standardu CHAdeMO. Neplatí to však vždy, výjimkou jsou Hyundai Ioniq Electric a plug-in Toyota Prius. Většina elektrických vozidel se napájí dvěma kabely pro pomalé a rychlé nabíjení střídavým proudem, a to jedním s tříkolíko- vou zástrčkou a druhým s konektorem typu 2 na straně nabíječky, přičemž oba jsou opatřeny kompatibilním konektorem pro přívodní otvor vozidla. Tyto kabely umožňu- jí připojení elektrického vozidla na většině míst pro nabíjení bez integrovaného kabe- lu, zatímco použití jednotek s integrovaným kabelem vyžaduje použití kabelu se správ- ným typem konektoru pro vozidlo. Příklady zahrnují Nissan Leaf, který je obvykle dodáván s kabelem s tříkolíkovou zástrčkou a konektorem typu 1 a s kabelem s konektorem typu 2 a typu 1. Renault Zoe má odlišné nastavení nabíjení a je dodáván s kabelem s tříkolíkovou zástrčkou a konek- torem typu 2 a/nebo s 2 konektory typu 2. Pro velmi rychlé nabíjení se u obou modelů používá integrovaný konektor, který je při- pevněn k nabíjecím jednotkám. Konektory pro střídavý proud • Tříkolíkový, Spojené království (BS 1363) • Průmyslový Commando (IEC 60309) • Americký typ 1 (SAE J1772) • Evropský typ 2 (Mennekes, IEC 62196) Konektory pro stejnosměrný proud • Japonský JEVS (CHAdeMO) • Evropský systém kombinovaného nabíjení (CCS nebo„Combo“) • Patentovaný konektor Supercharger společnosti Tesla

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=