ElektroPrůmysl.cz, duben 2018

Elektro Průmysl .cz ELEKTROMOBILITA duben 2018 | 63 stupně elektromobily zvýhodňují, např. ve formě možnosti parkovat zdarma na ji- nak zpoplatněných místech. Rozvoj elektromobility a její zařazení i do vnitrofiremní dopravy si za strategic- kou prioritou stanovil Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), který bude po dobu tří let při své práci využívat desítku elektromo- bilů od ČEZ ESCO v regulérním provozu. Hlavním důvodem pro zavádění elektro- mobility je podle Martina Gillara, generál- ního ředitele a předsedy představenstva DPP nulová produkce lokálních emisí a tím snížení lokální ekologické zátěže. „ Jako zavedený a největší hráč v tuzemské elek- tromobilitě jsme v tomto případě rádi dali k dispozici naše zkušenosti a využili dlou- hodobé spolupráce s automobilkami, díky nimž umíme vozidla integrovat do firemníchi municipalitních flotil za zajímavých podmí- nek, “ říká Kamil Čermák, generální ředitel ČEZ ESCO. Dopravní podnik elektromobily nasadí v rámci flotily referentských vozů určených pro služební jízdy zaměstnanců po městě. Elektrobusy značky SOR na trase pravidelné linky BB1 a BB2 v pražském BB Centru přepravily od února 2016 již více než jeden milion pasažérů. Linky spojují multifunkční areál BB Centrum se stanicí metra Budějovická. Jedná se o společný projekt společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA. ČEZ ESCO, a.s. Duhová 1444/2, 140 00 Praha 4 E-mail: obchod@cezesco.cz www.cezesco.cz Nabíjecí systémy elektromobilů Pravidelné používání elektromobilů vyžaduje bezpečné a jednoduše použitelné nabíjecí stanice. Tato nově vytvořená infrastruktura nabíjecích stanic by měla uživatelům umožnit nabíjet elektromobily, když zastaví a neměla by vyžadovat zastavení pouze pro potřebu nabíjení na rozdíl od standardního automobilu. Pro nalezení optimální rovnováhy mezi plným nabitím elektromobilu a zvyky uživatelů ve vztahu k místům, kde běžně zastaví, jsou potřebné různé typy infrastruktury pro dobíjení. Pro dlouhé zastávky (přes celou noc doma, přes den na pracovišti), může být provedeno kompletní nabití za 6 až 8 hodin v domovní nebo vyhrazené instalaci. Pro krátké zastávky na 1 až 2 hodiny (parkoviště, obchodní centra, parkoviště u veřejných cest, zastávky na oběd atd.), je potřebné rychlé nabíjení s přesně definovanýmukončením. Stále se objevují případy, kdy uživatel musí zastavit, aby nabil baterie (během dlouhé cesty nebo po inten- zivním profesionálním využívání elektromobilu, jako je taxi nebo půjčovna automobilu), je nutné použít rychlé nabíjení 15 až 20 min. Ve všech případech je zásadní zajistit bezpečnost nabíjení pro osoby, elektromobil a pro instalaci, ke které je elektromobil připojen. Jde o klíčový faktor, který např. omezuje výkon a využití stávajících elektrických zásuvek pro nabíjení doma. Rozdílné režimy připojení pro nabíjení, které jsou definovány mezinárodními standardy IEC a EN, nabízí řešení pro tuto oblast instalací. Elektrické vozidlo musí být připojeno k napájecímu zařízení tak, aby za normálních podmínek byla funkce vodivého přenosu energie bezpečná. Obecně je tohoto principu dosaženo splněním odpovídajících požadavků stanovených v normě ČSN EN 61851-1 ed. 2.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=