ElektroPrůmysl.cz, červenec 2018

Elektro Průmysl .cz SOFTWARE 96 | červenec 2018 Množiny elementů jsou i tak často ulo- ženy do grafické paměti a následně vy- kreslovány rychle a efektivně. • Při vykreslování rasterizovaného písma a některých grafických objektů, jako jsou např. čáry a obdélníky, jsou jejich pozice počítány vzhledem k obrazovým bodům aktuálně použité obrazovky pro dosažení maximální ostrosti. Musíme se při tvorbě aplikace tímto vším zabývat? Nemusíme, ale pro tvorbu vizuálně pů- sobivých aplikací je výhodou znát před- nosti i nedostatky jednotlivých grafických vykreslovačů. Náš aplikační program pak může být nejen hezčí, ale také současně i rychlejší a plynuleji běžící. Snad se nedopustíme přílišného zjedno- dušení, když uvedeme: • Jestliže máme panel s ovládacími prv- ky v klasickém stylu dialogových oken systému Windows nebo chceme zobra- zovat rozsáhlé tabulky a textové výpisy, zvolíme vykreslovač gdi . Stejně tak mu- síme učinit u panelu, do kterého vložíme nějaký objekt, který má vlastní vykreslo- vací kontext, např. ActiveX komponentu nebo virtuální přístroj gl_camera . • Vykreslovač gdi_off_screen vybere- me tehdy, postačuje-li nám kvalita GDI grafiky, ale chceme odstranit blikání při postupném překreslování jednotlivých grafických objektů nebo chceme-li pou- žívat částečně transparentní přístroje. • Chceme-li mít hladkou a čistou vektoro- vou grafiku a nemáme výkonný grafický adaptér ani příliš velké nároky na rychlost, můžeme zvolit vykreslovač gdi_plus . • Máme-li lepší grafický adaptér a nebu- deme-li v panelu používat trojrozměrné virtuální přístroje, dobře nám vyhoví vy- kreslovač direct2d . • Máme-li výkonný grafický adaptér nebo chceme-li mít v panelu také 3D virtuální přístroje, pak zvolíme vykreslovač opengl . Panel s tímto vykreslovačem bude zob- razovat veškeré 3D komponenty, i když pouze v kolmé projekci a bez možnosti pohybu prostorem. Budeme-li chtít využít všech možností, které nám 3D grafika při- náší, použijeme místo panelu scénu, která umožňuje zobrazovat prostor s perspek- tivní projekcí, v tomto prostoru se volně pohupovat, zobrazovat 3D objekty se vše- mi efekty, jako jsou např. prostorové stíny, mlha, světelné a čočkové efekty, postpro- cesové filtry atd. Také 3D scéna ale dokáže vykreslovat veškeré 2D virtuální přístroje s klasickým vzhledem v DGI stylu. Univerzální systém pro moderní grafiku. Architekturakomponentgrafickýchvykreslo- vačů přináší virtuálním přístrojům používat grafiku na abstraktní úrovni zcela nezávisle od jednotlivých implementací grafických funkcí. To nám otevírá přístup k moderním a výkonným technologiím počítačové grafiky a současně dlouhodobě zachová zpětnou kompatibilitu a umožňuje provoz prostředí Control Web na široké škále počítačů. Moravské přístroje a.s. Masarykova 1148, 763 02 Zlín Tel.: +420 577 107 171 E-mail: info@mii.cz www.mii.cz Obr. 9 Editaci přístrojů v prostoru scény usnadňují mechanismy lepení a spojování přístrojů i hromadná manipulace s přístroji

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=