ElektroPrůmysl.cz, červenec 2018

Elektro Průmysl .cz SOFTWARE červenec 2018 | 93 gdi - klasické grafické rozhraní Windows GDI (Graphics Device Interface) s celočísel- nými souřadnicemi a vykreslováním přímo do obrazovkové paměti direct2d - grafické API, které využívá sys- tému Direct3D. Vektorová grafika je z větší části řešena softwarovým rasterizerem. opengl - otevřené grafické rozhraní, které je používáno řadou operačních systémů. Grafické služby jsou podporovány vždy výrobci grafických karet a grafických pro- cesorů. Odtud plyne maximální akcelerace pomocí hardware a programovatelnost grafických procesorů. Proč je správná volba jedné z této možností pro kvalitu aplikace důležitá? Operační systém Windows si s sebou nese docela velkou historickou zátěž. Tato zátěž se pak samozřejmě týká i většiny programo- vého vybavení, které je v tomto operačním systému instalováno. Nyní se budeme z ce- lého rozsáhlého aplikačního programového rozhraní Windows zabývat jen podporou vykreslování grafiky. Od počátků existence Windows je jednou z jeho hlavních součástí rozhraní GDI. Byť jsou možnosti GDI v mno- ha směrech na dnešní dobu velmi omeze- né, pro použití při vykreslování např. textů a tabulek nebo klasických dialogových oken je stále velmi dobrým řešením. Výkon je limitován prakticky nulovým využíváním grafických procesorů, ale největším pro- blémem je pro nás omezení na celočíselné souřadnice. Obecné křivky jsou kostrbaté bez možnosti vyhlazování antialiasingem. Omezenost na celá čísla také znemožňuje plynulé zvětšování a zmenšování grafiky. Vzhledem k tomu, že při DGI vykreslování se každý virtuální přístroj překresluje nezávisle na ostatních virtuálních přístrojích ležících Obr. 2 Panel s přístroji s nastaveným GDI nebo OpenGL vykreslovačem Obr. 3 Virtuální přístroje 2D a 3D přepínačů umístěné ve scéně nebo v panelu

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=