ElektroPrůmysl.cz, únor 2015

Elektro Průmysl .cz SOFTWARE únor 2015 | 65 především o nové nástroje, zlepšující přehled o vyvíjené aplikaci a usnadňující manipulaci s jednotlivými objekty uvnitř aplikačního programu (např. nové funk- ce palety přístrojů, zarovnávání a napo- jování objektů, společná manipulace se skupinami objektů atd.). Do moderni- zovaného uživatelského rozhraní patří rovněž nový textový editor se strukturou bloků textu. • Nová architektura grafiky pro GDI, GDI+, Direct2D a OpenGL Přístup ke grafice byl abstrahován a od- dělen od operačního systému. Systém je nyní připraven pro veškeré varianty bu- doucího rozvoje. I v základní grafice byly rozšířeny možnosti akcelerace pomocí grafických procesorů a programovatel- ných shaderů. • Sjednocení 2D a 3D grafiky v jednom panelu Třírozměrné virtuální přístroje již nemu- sí být odkázány na vlastní samostatnou scénu, ale mohou být zařazeny do pane- lů mezi standardními prvky grafického uživatelského rozhraní. Obdobně i veš- keré dvourozměrné virtuální přístroje mohou být vkládány do 3D scény. To umožňuje vytvářet snadno ovladatelné, přehledné a přitom graficky elegantní rozhraní pro operátory. • Podpora vektorového standardu SVG Do aplikací lze zařadit vektorovou gra- fiku ve standardním formátu SVG. Jsou k dispozici 2D i 3D virtuální přístroje pro tento formát grafických dat. Imple- mentována je i varianta vykreslování vektorové grafiky s maximální podpo- rou grafických procesorů – kromě ne- překonatelné rychlosti je dosahováno i maximální kvality obrazu, veškeré čás- ti křivek a barev jsou v tomto případě počítány s fragmentovou přesností, tedy samostatně pro každý pixel vý- sledného obrazu. • Plynulé přizpůsobení grafiky veške- rým rozlišením zobrazení s neome- zeným zvětšováním a zmenšováním beze ztrát kvality zobrazování V dnešní době velmi důležitá vlastnost. Obr. 2 Panel s vloženými obrázky ve formátu SVG

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=