ElektroPrůmysl.cz, duben 2014

Elektro Průmysl .cz ELEKTROMOBILITA 10 | duben2014 Zajištění řídicí funkcespevně zapojenýmsystémem řízení Ověřování spojitosti uzemňovacího vodiče spojujícího vozidlo s napájecím zařízením můžebýt zajišťováno ověřenímpřítomnosti signálu, který jepřenášenna jedennebo více silových vodičůauzemňovací vodič. Toto je jeden z možných systémů, který může zajišťovat řídicí funkci. Na obr. 2 je příkladspoužitím feritového jádra (nejlépe ve tvaruprstence), kterépřenáší datamezi napájecím zařízenímavozidlem.Vpřípadě přerušení uzemňovacíhovodiče jevzájem- nákomunikacepřerušenaadobíjení se za- Obr. 2Příklad řídicí funkcebezdoplňující- hovodiče staví, přičemž jsou zajištěny stejné funkce, jaké jsoupožadoványpro režimnabíjení 3. Tentoprovozní režim jenavrženproochra- nuadialog svozidlem.Není určenpropře- nosdat knapájecímuzařízení sítě. Systémmůže být také používán pro zajiš- těnídoplňujících funkcí (platby, identifikaci atd.). Vozidlo a/nebo instalace pevné zásuvky mohou zahrnovat další systémy přenosu dat, pokudnenarušují řídicí funkci. Pásmová zádrž (znázorněná sériovým ob- vodem a dvěma pásmovými filtry ve fázo- vém a v nulovém vodiči) má zabraňovat přenášení dat systémem řídicí funkce do napájecí sítě, abybylazajištěnanezávislost řídicí funkce a bylo zabráněno komunika- ci s vnějším zařízením, a tím byly splněny požadavky EN 50065-1. Tento filtr má být

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=