ElektroPrůmysl.cz, únor 2013

27 ElektroTrh.cz, únor 2013 sech, může být oblast rozšířena na každé straně o je- den pruh široký 2 m. V případě, kdy k sobě přiléhají chodníky (nebo ko- munikace pro chodce) a komunikace pro cyklisty, lze jejich celkovou šířku (součet obou šířek) uvažovat za šířku relevantní oblasti. Relevantní oblast pro skupiny světelných situaci D1, D2, D3 V případě bez přilehlých chodníků se oblast uva- žuje jako prostor vymezený fasádami budov přímo ohraničujících území nebo hranicemi pozemků těchto budov. V případě přilehlých chodníků, jsou dvě možnosti: a) Uvažuje se celý prostor. Oblast zahrnuje šířku jízdního pásu a chodníku, případně krajnice a je vymezena fasádami bu- dov přímo ohraničujících území nebo hranicemi pozemků těchto budov. b) Uvažuje se samostatně jízdní pás a chodník. V případě jízdního pásu je oblast vymezena šíř- kou jízdního pásu nebo šířkou mezi obrubníky. V případě chodníku pro vymezení oblasti platí relevantní oblast pro skupiny světelných situací C1, E1, E2 Relevantní oblast pro skupinu světelných situací D4 Relevantní oblast je vymezena fasádami budov přímo ohraničujících území nebo hranicemi pozemků těchto budov. Relevantní oblast v případě konfliktní oblasti V případě, že k pozemní komunikaci nepřiléhají chodníky nebo komunikace pro cyklisty, je oblast vy- mezena celkovou šířkou jízdního pásu nebo šířkou mezi obrubníky. V případě, že vozidla za určitých okolností mohou používat středový ostrov okružní nebo ostrůvek jiné křižovatky, má se ostrov nebo ostrůvek do relevantní oblasti zahrnout. Musí být stanoveno rozhraní mezi touto oblastí a oblastí příjezdové komunikace. V případě přilehlých chodníků a komunikací pro cyklisty jsou dvě možnosti: a) Uvažuje se celý prostor. Oblast zahrnuje celou šířku jízdního pásu, komu- nikace pro cyklisty a chodníku (případně krajnice). Je vymezena fasádami budov přímo ohraničují- cích prostor anebo hranicemi pozemků těchto budov. b) Jízdní pás, chodník a komunikace pro cyklisty se uvažují samostatné. V případě jízdního pásu je oblast vymezena šíř- kou jízdního pásu nebo šířkou mezi obrubníky. V případě chodníku nebo komunikace pro cyklis- ty pro vymezení oblasti platí relevantní oblast pro skupiny světelných situací C1, E1, E2 Relevantní oblast v případě opatření pro zklidnění dopravy Oblastí je místo uplatnění jednotlivých uvedených opatření. Má se stanovit rozhraní mezi touto oblastí a příjezdovou komunikací. Na komunikaci, kde je vzdá- lenost mezi jednotlivými opatřeními pro zklidnění do- pravy velká, mohou se tato opatření uvažovat jako sa- mostatné relevantní oblasti. V takovém případě bude oblast zahrnovat pouze jednotlivé opatření a jeho bez- prostřední okolí. Tam, kde jsou jednotlivá opatření blíz- ko sebe, opatření a komunikace mezi nimi se mohou považovat za jednu relevantní oblast, s jednou třídou osvětlení. Relevantní oblast v případě přechodu pro chodce Oblast je na jízdním pásu definovaná vodorovnou dopravní značkou. Dále obsahuje prostor, který vznik- ne prodloužením podélných hranic uvedené vodorov- né značky přes celou šířku chodníku nebo do vzdále- nosti rovné šířce přechodu. Volí se rozměr, který je menší. OSVĚTLOVACÍ TECHNIKA

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=