Zákaznické požadavky se neustále mění. Toto vědí i v Crest Dutch Machinery v Raalte, kde kromě široké škály laminovacích řešení vyrábějí výrobní linky na registrační značky.
Každá zakázka má své specifické vlastnosti a důležitost zaznamenávání dat, tzv. logování, se neustále zvyšuje. Crest musí reagovat na tyto potřeby, a proto spolupracuje se společností Panasonic Industry, která již vybavila mnoho linek laserovým popisem a systémy strojového vidění.
Díky potřebným technologiím přímo ve firmě je možné rychle reagovat na aktuální potřeby. Například při odvíjení základního materiálu na roušky, v Crest Dutch Machinery vyrobili stroj speciálně na tento úkon. Základ byl již z velké části hotov a přizpůsobení bylo v posledních deseti, maximálně dvaceti procentech. To vytvořilo prostor pro přidání jejich vlastních znalostí, jak říká Jos Reimert. „Kam chce zákazník směřovat a jak mu můžeme co nejlépe pomoci? S modulárním přístupem můžeme na tyto otázky reagovat ještě lépe.“
Jos je technický ředitel v Crest, který je považován za specialistu na laminovací řešení. Společnost vyrábí stroje, které pokrývají plechy a flexibilní materiály fóliemi a samolepicími vrstvami. Crest také vyrábí stroje na řezání těchto materiálů. Na prvním místě je třeba zmínit aplikaci na specifické značení, zmiňuje Jos, i když tento trh nyní tvoří jen malou část zákaznické základny. „Většina našich strojů je určena pro průmyslové aplikace. Zvládli jsme laminování dotykových obrazovek, laminování v čistých prostorách a izolační materiály pro automobilový průmysl. Konkurence tu rozhodně je, ale vždy jsme byli silní ve speciálních zakázkách. Zákazníci to vědí; často k nám přicházejí přes doporučení.“
Pokročilé technologie v jednom balení
Totéž platí i pro kompletní linky na výrobu registračních značek. Crest vyvíjí a vyrábí několik takových instalací každý rok a po důkladném testování a kontrole je dodává zákazníkům po celém světě. Podle Josova názoru je klidně možné nazvat to „mezerou na trhu“. Existuje pouze několik výrobců na světě. „Mnoho zemí má pouze jednu linku na registrační značky, a navíc taková výrobní linka je poměrně sofistikovaná.“
Při realizaci linky na registrační značky má Crest pod kontrolou každý krok výrobnícho procesu. To dává vývojářům dostatečný prostor pro inovace i dostatečné přizpůsobení vybavení strojů potřebnou technologií. Samozřejmostí je, že jsou linky vybaveny vzdálenou správou. „Pokud je to potřeba, můžeme vše sledovat online, číst data na dálku a provádět potřebná nastavení a diagnostiku.“
Potřeba centrálního řízení
„Zákazníci nyní chtějí mít možnost zabezpečit celý výrobní proces. Každý krok výrobní linky, každý produkt musí být vždy zpětně dohledatelný v přesných záznamech.” Dodává Jos, vezme registrační značku a ukáže na její vrchol. „Zde je sériové číslo a na zadní straně následuje čárový kód. Vše zaznamenáno. Tato jsou v zásadě dva oddělené systémy, přesto musí běžet paralelně. Číslování se nesmí minout, což lze dosáhnout jen zasíláním externích dat do obou systémů přímo z výroby.“
Crest musí reagovat na potřebu takového centrálního sběru výrobních dat a Panasonic Industry je jeho klíčovým partnerem již od roku 2006. Jos si pamatuje, jak partnerství tehdy vzniklo. „Bezprostředním důvodem byla laserová hlava: je poměrně malá, což v lince poskytuje prostor pro její pohodlnou instalaci. To bylo tehdy. Nyní síla spolupráce spočívá hlavně v podpoře a přemýšlení nad požadavky našich zákazníků.“
Kontinuální vzájemná spolupráce
Zatímco Crest dříve řešil u předchozí generace linek na registrační značky řízení prostřednictvím průmyslového Ethernetu, nyní je standardem PROFINET. „Takže pro Crest aplikujeme náš nejnovější typ laserů,“ říká Ronald van Seters, manažer pro klíčové zákazníky v Panasonic Industry. Konkrétně se jedná o lasery z řady LP-RF, které umožňují ovládání prostřednictvím sítě PROFINET. Další důležitou vlastností laserů je možnost demontáže hlavy, což nabízí vyšší bezpečnost během přepravy. K tomu Ronald uvádí: „To, že lze laserovou hlavu demontovat, vzešlo z diskusí se zákazníky jako je Crest. Ukázalo se, že je to důležité a tak jsme to zapracovali do našeho produktu. Posilujeme naše zákazníky, ale stejně tak to platí i naopak.“
Spolupráce, která se rozšiřuje je poháněná měnící se potřebou koncových zákazníků. Rozhodně nejde jen o dodávání produktů, argumentuje Jos a dodává „Jak bude stroj vypadat, co zákazník chce? Jak jsme na tom nyní, co musíme změnit, aby nová linka fungovala optimálně? Všechny tyto otázky vyvstávají v našich diskusích s Panasonicem. Kamery v systémech strojového vidění se staly kompaktnějšími, lasery ještě pokročilejší. Ale nakonec jde o to vědět, který produkt použít a Panasonic nám v tom pomáhá.“
Navíc, jak Ronald poznamenává, nejde ani tak o samotnou technologii. „Zvláště v této době, kdy je kvůli práci z domova méně interakce, je tak důležité udržet lidi v kontaktu. Na to sázíme v Panasonicu, a všímám si, že Jos dělá totéž v Crestu. Je příjemné spolupracovat. Můžete mít veškeré znalosti, které chcete, ale nakonec je vše v lidech. Společný cíl je, aby lidé mohli dělat svou práci co nejlépe.“
Panasonic Industry Europe GmbH
Veveří 111, 616 00 Brno
Tel:. +420 541 217 001
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
industry.panasonic.eu/cs