Místa pro připojení napájecích zařízení elektromobilů se zřizují v prostoru, ve kterém je umožněn rychlý zásah v případě požáru elektrické baterie vozidla a tak, aby bylo sníženo riziko požáru dalších předmětů nebo stavebních konstrukcí od tohoto zdroje.
Přesné prostorové umístění míst pro připojení napájecích zařízení elektromobilů, jednotlivých napájecích zařízení elektromobilů a nabíjecích stanic určuje požárně bezpečnostní řešení stavby (PBŘ) s ohledem na konkrétní parametry objektu, zpracovává-li se.
Pro nabíjení elektrických kol, koloběžek a dalších podobných dopravních prostředků platí stejná pravidla jako pro budování nabíjecích stanic pro elektrická vozidla.
Místa pro připojení napájecích zařízení elektrických kol, koloběžek apod., jsou-li v objektu samostatně zřízena, se osazují přístrojem pro připojení napájecího zařízení v souladu s dokumentací výrobce takového prostředku. V případě, že v těchto místech smějí být použity externí nabíječky dodávané výrobcem zařízení, musí být tato místa vybavena zásuvkami, které jsou v souladu s požadavky souboru norem ČSN EN IEC 60309. Zásuvky pro připojení externích nabíječek musí být zřetelně označeny (např. barevně). K těmto zásuvkám nesmějí být připojeny žádné jiné elektrické spotřebiče, než pro které jsou určeny.
Zároveň musí tyto místa pro připojení napájecích zařízení splňovat také požadavky na odpojení stanovené v čl. 4.3.8 normy ČSN 33 2130 ed. 4.
Elektrické rozvody pro použití nabíjecího zařízení splňujícího požadavky režimu nabíjení 2, které je dodáváno výrobcem elektromobilu, musí být v souladu s normou ČSN EN IEC 61851-1 ed. 3 navrženy a provedeny tak, že jejich jmenovité hodnoty proudu nepřekračují 16 A AC a 250 V AC jednofázově nebo 16 A a 480 V AC trojfázově nebo 32 A a 250 V AC jednofázově nebo 32 A a 480 V AC trojfázově.
Elektrické rozvody pro použití nabíjecího zařízení elektromobilu splňujícího požadavky režimu nabíjení 2, které je dodáváno výrobcem elektromobilu a jehož jmenovité hodnoty proudu nepřekračuji 16 A AC, je dovoleno připojit k zásuvkám pro domovní a podobné použití, jsou-li splněny tyto požadavky:
- koncový elektrický obvod je vybaven normalizovanou zásuvkou, které je určena pro maximální jmenovitý proud 16 A AC;
- zásuvka je vybavena štítkem, který informuje uživatele, že se jedná o zásuvku určenou pouze pro připojení nabíjecího zařízení elektromobilu splňujícího požadavky režimu nabíjení 2 a je barevně odlišena od ostatních zásuvek pro domovní a podobné použití, jsou-li v daném prostoru použity, takový štítek může být i v bezprostřední blízkosti zásuvky;
- pro zřízení koncového elektrického obvodu se použije kabel o průřezu minimálně 2,5 mm2 Cu;
- pro zřízení koncového elektrického obvodu se nesmí použít Al vodič;
- zásuvky pro domovní a podobné použití, které jsou napájeny pomocí Al vodičů, nesmějí být pro nabíjení elektromobilů používány.
Tyto požadavky neplatí pro napájecí zařízení elektromobilu umožňující jeho napájení v režimu nabíjení 3 a 4.
Přívodní elektrická vedení pro připojení napájecích zařízení elektromobilů umožňující jejich napájení v režimu nabíjení 3 a 4 se zřizují v hromadných garážích bytové výstavby a občanské výstavby jako samostatný elektrický obvod splňující požadavky čl. 4.3.8 normy ČSN 33 2130 ed. 4, který odbočí přímo od přípojkové skříně (HDS) nebo nejpozději od prvního rozváděče (elektroměrového rozváděče) ve směru od HDS.
Pro tato přívodní elektrická vedení se dovoluje zřídit samostatné odběrné místo v rámci objektu. Pravidla pro zřízení takového odběrného místa se řídí připojovacími podmínkami jednotlivých distribučních společností.
V případě zřizování více odběrných míst je nutno přijmout technická opatření pro zabránění možnému přetížení hlavního domovního vedení a jeho jištění.