Článek pojednává o požadavcích na elektrická silniční vozidla, kromě vozidel třídy II, pro vodivé připojení k AC nebo DC napájení, pro napětí do AC 690 V a pro napětí do DC 1 000 V podle IEC 60038, je-li elektrické vozidlo připojeno k napájecí síti.
Elektromobilita
Napájení elektrických vozidel
Elektrická vozidla užívající režim nabíjení 3 a 4, dle definice v EN 61851, vyžadují nabíjení s podporou kontrolních a komunikačních obvodů. Režim nabíjení 1 a 2, v souladu s definicí v EN 61851, mohou být připojeny a napájeny z běžných zásuvek.
E.ON posiluje flotilu elektromobilů
Energetická společnost E.ON rozšířila svůj stávající vozový park o další elektromobil. Jedná se o dodávkový vůz Mercedes-Benz Vito E-CELL, který představuje první sériově vyráběný užitkový vůz s elektrickým pohonem a nulovými emisemi.
Vývoj kompaktních rychlonabíječů pro elektromobily
Odvětví elektromobilismu zaznamenává v současné době prudký rozmach. V souvislosti s tím vyvstává potřeba vývoje nabíjecí infrastruktury. Patrná je mj. také poptávka po nabíječích velkého výkonu v provedení pro přímou zástavbu do vozidla (tzv. „on board“ rychlonabíječe). V takovém případě je na nabíječ kladen požadavek minimálních rozměrů a hmotnosti.
Nabíjecí systémy elektromobilů vodivým propojením dle ČSN EN 61851-1 ed. 2
Pravidelné používání elektromobilů vyžaduje bezpečné a jednoduše použitelné nabíjecí stanice. Navíc by tato nově vytvořená infrastruktura pro nabíjení měla uživateli umožnit nabíjet jeho elektromobil, když zastaví (doma, na pracovišti, v nákupním středisku, parkovišti, atd.), a neměla by vyžadovat zastavení pouze pro potřebu nabíjení: na rozdíl od standardního tepelného automobilu.
Elektromobil roku 2012
V rámci veletrhu Amper 2012 byla věnována speciální pozornost e-mobilitě, kde kromě konference „Perspektivy elektomobility“ proběhla přímo na veletrhu výstava e-mobilů. Novinkou letošního veletrhu byla volba ELEKTROMOBILU ROKU 2012.
Automobilová evoluce nebo revoluce?
Dnešní automobily nejsou už jen dopravními prostředky, ale i výbornou ukázkou nejmodernějších technologií. Kromě objemu motoru, rychlosti a dalších standardních parametrů ve specifikacích vozu najdete i velké množství zkratek (např. ABS, ASR, ESP, EBA) či anglických termínů (např. active parking aid, lanedeparturewarningsystem, proximity - controlledcruisecontrol).
Nabít elektromobil za 20 minut je možno kdekoliv
Představte si, že ať přijedete kamkoliv, tak budete moci nabít svůj elektromobil za 20minut. Uvádíme na trh nejnovější řešení, jak se s problémem, prozatím řídké sítě rychlodobíjecích míst, vypořádat. Mobilní DC rychlou nabíječku je možno jednoduše transportovat a pomocí ní zajistit nabíjení elektrovozidel daleko rychleji než u dosavadních AC nabíjecích stanic.
Rychlonabíjecí stanice pro eletromobily již brzo součástí běžného provozu měst
Po téměř půlročním zkušebním provozu první rychlonabíjecí stanice pro elektromobily oznámil její výrobce, společnost ABB, zahájení prodeje sériově vyráběného nového modelu s názvem Terra, určeného pro výstavbu profesionální nabíjecí infrastruktury. Společnost jedná s čerpacími stanicemi a očekává masové rozšíření instalace během několika měsíců.
První rychlonabíjecí stanice zdarma pro veřejnost
V pondělí 20. 6. 2011 byl v pražských Vršovicích slavnostně zahájen provoz první rychlonabíjecí stanice pro elektromobily. Stanice je určena všem uživatelům elektrovozidel, kteří mohou využít její potenciál a v rámci projektu Praha elektromobilní si dobít své vozidlo během několika málo minut, a to navíc do konce letošního roku zdarma.