Jednou z mnoha nových vlastností systému Control Web 8 je možnost přímo v grafickém editoru vývojového prostředí kreslit obrázky ve virtuálních přístrojích panel a drawing.
Kresba v přístrojích může být statická i dynamická, kdy animace kresby je řízena hodnotami z běžící aplikace. Kresbu lze editovat v Editoru kresby, který nabízí řadu grafických primitiv a nástroje pro jejich editaci a umožňuje i import obrázků ve formátu SVG.
Na následujících příkladech si ukážeme různé možnosti využití této nové vlastnosti systému Control Web 8 v aplikacích.
Jednoduché použití kresby pro dekoraci přístroje
V prvním příkladu si ukážeme využití Editoru kresby pro orámování přístroje meter umístěného v panelu. Editor kresby spustíme stejnojmenným příkazem z menu, které se zobrazí po stisknutí pravého tlačítka myši nad virtuálním přístrojem panel nebo drawing.
V Editoru kresby nakreslíme rámeček a nadefinujeme jeho vzhled. Protože editace kresby je možná jak v Editoru kresby, tak i přímo v upravovaném přístroji panel, je umístění rámečku kolem přístroje meter velmi snadné.
V dalším kroku doplníme do kresby text, který bude sloužit jako titulek přístroje meter. Po uzavření editoru kresby pak dostaneme dekorovaný přístroj meter.
Jak bylo uvedeno dříve, kresba může být i dynamická, tzn., že objektům kresby může být za běhu aplikace měněna jejich poloha a rozměry, mohou rotovat nebo může být měněn jejich vzhled. Pokud bychom tedy např. chtěli měnit barvu rámečku obdélníku kresby v závislosti na zobrazované hodnotě v přístroji meter, pak toho můžeme docílit voláním procedury SetStrokeColor ( 'Frame', Color ).
Rámeček kresby bude za běhu aplikace měnit svou barvu podle toho, v jakém pásmu se zobrazovaná hodnota v přístroji meter nachází.
Vytvoření vlastního přístroje
V druhém příkladu vytvoříme jednoduchou animovanou kresbu, která bude znázorňovat měřicí přístroj. Místo panelu však použijeme přístroj drawing.
Obdobně jako nad přístrojem panel, otevřeme z menu Editor kresby a pomocí nástroje Obdélník si nakreslíme podklad přístroje.
V dalším kroku si nakreslíme pomocí nástroje Oblouk stupnici. Stupnice bude vytvořena ze dvou oblouků a každý oblouk bude vykreslen jinou barvou.
Ve třetím kroku nakreslíme pomocí nástrojů Obecná křivka a Elipsa ukazatel. Pro jednodušší manipulaci s ukazatelem, seskupíme oba objekty a vzniklou skupinu pojmenujeme arm.
V posledním kroku doplníme do kresby texty.
Takto vytvořenou kresbu uložíme do souboru a poté již můžeme voláním procedury TransformRotate( 'arm', Value, CenterX, CenterY ) nastavovat vychýlení ukazatele.
Množství nových variant vzhledů u vestavěných virtuálních přístrojů I když si sami můžeme nakreslit zcela libovolný vzhled virtuálního přístroje, systém Control Web nám maximálně zjednodušuje tvorbu aplikačního programu nabídkami podob vestavěných přístrojů.
Moravské přístroje a.s.
Masarykova 1148, Malenovice
Tel.: +420 577 107 171
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
www.mii.cz