ElektroPrůmysl.cz, květen 2016

Elektro Průmysl .cz ELEKTROINSTALACE květen 2016 | 25 IEC 61375-2-5 páteřní ethernetová vlaková síť IEC 61375-2-5 je nový průmyslový stan- dard definující ethernetovou vlakovou páteřní síť ETB (Ethernet Train Backbone). Obsahuje požadavky na otevřené vlako- vé datové komunikační systémy založené na technologii Ethernet. Tato norma zajiš- ťuje propojitelnost lokálních sítí v soupra- vách, bez ohledu na použité technologie a výrobce. Norma IEC 61375-2-5 dává vý- robcům a provozovatelům železničních vo- zidel přístup k nejnovějším komunikačním technologiím včetně širokého přenoso- vého pásma pro vysokorychlostní datové komunikace. Standardizuje rozhraní zaří- zení a usnadňuje integraci kamer, displejů a bezdrátových sítí s jinými zařízeními. Špičkové ethernetové routery Moxa řady TN-5916 jsou navrženy v souladu se specifikacemi stanovenými v normě IEC 61375-2-5. Řada TN-5916 podporuje směrování mezi páteřními ethernetovými vlakovými sítěmi a ethernetovými sítěmi v soupravách. Mimoto zpracovává směro- vač TN-5916 informace o připojení a odpo- jení vagónů a předává tyto informace do příslušných aplikací. Inteligentní ethernetová redundance s automatickým přizpůsobením při změnách řazení vlaku Provozovatelé na železnici hledají způsoby, jak efektivněji alokovat zdroje a obsloužit požadavky cestujících. Například provozo- vatelé meziměstských linek chtějí provozo- vat vlaky s menším počtem souprav v době mimo špičku a během dopravní špičky na- sadit vlaky složené s většího počtu souprav. Provozovatelé železniční dopravy by také rádi šetřili náklady a zdroje složením vlaků z více souprav cestujících mezi různými de- stinacemi na úsecích, které jsou společné. Ethernetové přepínače řady Moxa Tou- ghNet jsou vybaveny technologií DRC (Dynamic Ring Coupling), která je součástí inteligentní ethernetové kruhové redun- dance. Tato technologie je vynikající pro propojování souprav v rámci vlaku. Detekcí a automatickou rekonfigurací sítě zkracu- je DRC dobu konfigurace a eliminuje po- tenciální lidské chyby. Zajistí, aby systém poskytoval vysoce spolehlivý a efektivní provoz den co den, a nezávislost na stavu sítí uvnitř souprav pro bezproblémové po- skytování palubních služeb cestujícím. Na rozdíl od redundance RSTP nedojde u technologie Dynamic Ring Coupling k přerušení propojení souprav při změně jejich orientace. Výsledkem je, že všechny ethernetové služby používané provozova- teli dálkové osobní přepravy jako například CCTV videodohled, přístup k Wi-Fi, infor- mační systémy pro cestující a další lze vy- užívat i když dojde během cesty ke změně řazení vlaku. Inteligentní průmyslové řešení pro propojení vagónů Díky funkci ACC mohou provozovatelé využívat provozní a nákladové výhody bezdrátových propojení mezi vagóny, bez zvýšených nároků na údržbu a snížení za- bezpečení. Pro ACC stačí každé zařízení nakonfigurovat jen jednou, aby bylo při- Obr. 2 Redundantní kabelové propojení vagónů nebo souprav se systémem DRC

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=