ElektroPrůmysl.cz, duben 2015

Elektro Průmysl .cz TECHNOLOGICKÉ NOVINKY duben 2015 | 79 čemuž pak odpovídá zhruba 20 let fungo- vání v reálných podmínkách. Obdobné testování, které je doprová- zeno zevrubným hledáním sebemenších deformací, musí podstoupit všechny části celého napájecího systému. Jednu z jeho součástí, hlubokomořský transformátor, konstruktéři již úspěšně sestavili a odzkou- šeli v moři poblíž norského Trondheimu. Zbývající komponenty systému, sestávající z frekvenčního měniče a spínací stanice, byly dokončeny koncem roku 2014. Celý systém o váze zhruba 100 tun pak bude opět testován pod mořskou hladinou. Více informací o výzkumu a vývoji nalez- nete na http://www.siemens.cz/inovace . Obr. 1 Ropné plošiny v současné době představují nejrozšířenější metodu těžby ropy a zemního plynu z mořského dna. Podobných zařízení je dnes po mořích rozseto zhruba 600. Režimy nabíjení elektromobilů Jsou čtyři možné režimy nabíjení, jak je uvedeno dále. Pro všechny režimy nabíjení musí být požadován proudový chránič s charakteristikami, které jsou minimálně ekvivalentní- ho typu A. definovanému v IEC 61008-1 neb o IEC 61009-1, nebo IEC/TR 60755, ve spojení s nadproudovou ochranou. • Režim nabíjení 1: připojení elektromobilu na střídavou napájecí síť (vedení) při použití normalizovaných zásu- vek do 16 A a do 250 V AC jednofázového proudu nebo 480 V AC trojfázového proudu na straně napájení a při použití silových vodičů a vodičů ochranného uzemnění. Režim nabíjení 1 je zakázán národními předpisy v USA. Proudový chránič RCD vložený do kabelu může být použit pro doplnění přídavné ochrany pro spojení se stávajícími střídavými napájecími sítěmi. Některé země mohou dovolovat použití RCD typu AC pro vozidla v režimu 1 připojená ke stávajícím domácím instalacím: JP, SE. • Režim nabíjení 2: připojení elektromobilu na střídavou napájecí síť (vedení) do 32 A a do 250 V AC jednofá- zového proudu nebo AC 480 V trojfázového proudu při použití normalizovaných jednofázových nebo trojfá- zových zásuvek a při použití silových vodičů a vodičů ochranného uzemnění spolu s řídicí funkcí a systémem ochrany osob před úrazem elektrickým proudem (RCD) mezi elektromobilem a vidlicí nebo jako část kabelové řídicí skříně. Řídicí skříňka vložená do kabelu musí být umístěna v rozmezí 0,3 m od vidlice nebo EVSE, nebo ve vidlici. V USA je požadováno zařízení, které měří unikající proud v rozsahu kmitočtu a vypíná při předem stanove- ných úrovních unikajícího proudu na základě kmitočtu. Podle národních předpisů jsou doplňující požadavky nutné pro umožnění připojení šňůry a vidlice ke střídavým napájecím sítím s hodnotami vyššími než 20 A. 125 V AC v USA. Pro režim 2 je možné používat pohyblivý RCD definovaný v IEC 61540 a IEC 62335. • Režim nabíjení 3: připojení elektromobilu na střídavou napájecí sít‘ (vedení) při použití jednoúčelového EVSE, kde je řídicí funkce rozšířena na řídicí zařízení v EVSE, trvale připojená na střídavou napájecí síť (vedení). • Režim nabíjení 4: připojení elektromobilu na střídavou napájecí síť (vedení) s využitím nabíjecího zařízení mimo vozidlo, kde je řídicí funkce rozšířena na zařízení trvale připojená ke střídavému napájení.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=